Naam
Naam RM Pijpker MSc
RoepnaamRoald
Emailroald.pijpker@wur.nl

Werk
OmschrijvingPromovendus
OrganisatieDepartement Maatschappijwetenschappen
OrganisatieeenheidGezondheid en Maatschappij
OmschrijvingPromovendus
OrganisatieDepartement Maatschappijwetenschappen
OrganisatieeenheidGezondheid en Maatschappij
Telefoon+31 317 486 246
Mobiel+31 6 34030331
Telefoon secretariaat+31 317 482 184
Telefoon 2
Fax
Notitie voor telefonist
Notitie door telefonist
BezoekadresHollandseweg 1
6706KN, WAGENINGEN
Gebouw/Kamer201/3066
PostadresPostbus 8130
6700EW, WAGENINGEN
Bodenummer60
Reguliere werkdagen
Ma Di Wo Do Vr
Ochtend
Middag

Biografie

Roald Pijpker, MSc, is a PhD candidate at the Health and Society, and Rural Sociology chair groups. Roald finished his Secondary Vocational Education (in Dutch; MBO) in Fitness, Health & Management, after which he obtained a BASc degree in Sport, Health & Management, and acquired an MSc degree in Communication, Health & Life Sciences. He has strong interest in understanding how people cope with stressors in a health promoting way, using the salutogenic model of health. His current research focuses on the effect and process evaluation of outdoor therapies for young employees with burnout.

Current research projects:

The potential of green programmes for the rehabilitation of young employees with burnout: a salutogenic approach https://www.wur.nl/en/project/The-potential-of-green-programmes-for-the-rehabilitation-of-young-employees-with-burnout-a-salutogenic-approach.htm

Education on care farms in the Netherlands: an untapped potential for children with additional needs? https://www.wur.nl/nl/project/Ontwikkeling-en-professionalisering-van-onderwijs-op-de-boerderij-leerarrangementen-in-het-groen.htm

Nature as a treatment room for adults with psychological complaints? https://www.wur.nl/nl/Onderwijs-Opleidingen/wetenschapswinkel/Projecten/Show/De-natuur-als-behandelkamer-voor-volwassenen.htm

 

 


Expertiseprofiel
Expertise
Sociale media
  Roald Pijpker op Twitter
  HSO
  Roald Pijpker op Linkedin
  Website

Publicaties
Kernpublicaties
Publicatielijsten

Projecten

A Salutogenic Approach to Understanding the Potential of Green Programs for the Rehabilitation of Young Employees With Burnout

Burnout is a wicked societal issue adversely affecting both employee health and wellbeing, and organizational performance and development. In the Netherlands, burnout complaints are expected to substantially increase in the upcoming decades, especially among young employees (18 – 35).

The overarching aim of this ongoing PhD research project is to explore the potential of green programs - like healing gardens and green exercise - for the rehabilitation of young employees with burnout, using the theory of salutogenesis originally proposed by Aaron Antonovsky (1979; 1987; 1996). In its broadest sense, we aim to understand how green programs support certain life experiences that develop (or restore) young employees’ ability to participate and be productive in a sustainable and meaningful way.

The project is based a sequential design with 4 research objectives, using both qualitative and quantitative research methods. In the first phase, a systematic literature review (research objective 1) and in-depth interviews (research objective 2) will be employed to explore mechanisms underlying the rehabilitation of young employees with burnout. In the second phase, a multicase study will be conducted to examine the extent to which green programs are built on mechanisms identified in the first phase (research objective 3). By employing a pretest and posttest design, a specific green program that captures most of those mechanisms will then be evaluated on its effect and process with regard to the rehabilitation of young employees with burnout (research objective 4). The project started in June 2018 and will continue through June 2022. Understanding how green programs can facilitate the rehabilitation of young employees with burnout complaints can help to tackle this societal issue.

Ontwikkeling en professionalisering van onderwijs op de boerderij: leerarrangementen in het groen

Voor niet alle leerlingen is het reguliere primair en voortgezet onderwijs de beste plek om zich optimaal te ontwikkelen. Er zijn sterke aanwijzingen dat onderwijsboerderijen geschikt zijn voor het leveren van maatwerk voor leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte.Een netwerk van ongeveer vijftien onderwijsboerderijen wil weten welke strategieën kunnen bijdragen aan het realiseren van een professionele, effectieve en duurzame onderwijsboerderij-sector. 

Met dit project brengen we allereerst de huidige situatie in kaart (hoeveel onderwijsboerderijen zijn er, hoeveel en welke leerlingen komen daar, en hoe is dit geregeld?). Ten tweede leveren we een theoretische onderbouwing van waarom onderwijs op de boerderij een (on)mogelijke oplossing is voor het probleem. Als uit het onderzoek blijkt dat onderwijsboerderijen een goede plek kunnen zijn voor leerlingen voor wie het regulier onderwijs minder passend is, beschrijven we een aantal passende strategieën ter ondersteuning van de professionalisering van deze sector.

 

Caption Text
  • mail
  • chat
  • print

Profiel